1
feb
2015
1

Derfor bør du som leder blogge

Jeg ble nylig intervjuet på ”Morgenkaffe” hos EnerWe. Du ser opptaket her. Vi diskuterer hvorvidt flere ledere burde blogge.

Jeg kan innrømme at jeg ble tatt litt på sengen, men i ettertid står jeg fast på min holdning om at flere ledere burde blogge eller på annen måte være tilstede i sosiale medier.

Her ser du videoen.

Ved å blogge får du:

  • Vist tilgjengelighet og åpenhet
  • Uttrykt sine meninger klart og tydelig med egne ord
  • Forsterket eller korrigert det som ellers kommer frem i media
  • Drevet Employer Branding
  • Gitt virksomheten et ansikt

Ikke alle kan twittre gjentagne ganger daglig, men alle kan forfatte en kort bloggpost en gang hver fjortende dag. I begynnelsen tar det litt tid å forberede seg, finne rett tema, kladde, skrive om, skrive om en gang til, og til slutt publisere. Etter hvert tar det mindre enn én times innsats hver gang.

Det er liten innsats målt opp mot fordelene nevnt over.

Det er rett og slett en øvelse i god presentasjonsteknikk. Kan du ordlegge deg godt i en bloggpost, kan du gjøre det neste gang du holder en presentasjon også. Og ved å vise omverdenen at du er tilgjengelig og åpen, skal du se at du får bedre salgsresultat også.
Dessuten kan du promotere bloggen din på LinkedIn-profilen din. Litt av et Kinderegg det her!

Trenger du hjelp kan du kontakte meg, eller min tidligere partner i NettCoach.no, Trond Heggelund.

 

1

Kanskje liker du også disse artiklene

Digitale ansatte trenger digitale ledere
Hvor treffer du din neste forretningspartner?
Bedre LinkedIn profil?
Bedre jobbjakt i sosiale medier

Legg igjen en kommentar