Bruk tid på å lage deg en god profil

Når du har opprettet en konto på LinkedIn er det viktig å bruke tid på å lage en god profil. På Twitter, Facebook og lignende kan du lage en helt grei profil på et par minutter. På LinkedIn tar det fort et par timer – hvis du vil ha en profil som fungerer i nettverkssammenheng, og det er jo hele poenget.

 

LinkedIn er det beste nettverksverktøyet. Og som med nettverksbygging for øvrig kan LinkedIn brukes til salg, mersalg, kryssalg, rekruttering, jobbsøk og ikke minst til å gjøre en best mulig jobb der du er i dag!

 

Hva du enn har for mål med dine nettverksaktiviteter der du ønsker å bruke LinkedIn som plattform, så er en god profil grunnmuren i det du gjør.

Når jeg blir oppringt av en selger, sjekker jeg profilen hens mens vi snakker. Dersom den er OK lytter jeg til budskapet og vurderer seriøst om det er noe som er nyttig for meg. Dersom profilen er halvgjort eller – Gud forby – vedkommende ikke finnes på LinkedIn lurer jeg på om hen er en seriøs forretningsdrivende eller ei.

 

Mange har halvgjorte profiler. De er påbegynt, men inneholder trykkfeil, små forbokstaver i navn, dårlig profilbilde, ikke beskrevet oppnådde resultat, ikke synlige kontaktdetaljer…i det hele tatt halvgjort. Det er ikke godt nok. 

 

Hvis du skal bruke LinkedIn i rekruttering så må du se ut som en seriøs arbeidsgiver, hvis du søker jobb, se ut som en seriøs kandidat som kan løfte bedriften videre. Hvis du skal selge noe, se ut som en som kan levere når kunden sier ja.

 

For å få til alt dette må du bruke tid på å lage en god profil på LinkedIn.

 

Lykke til!

Kontakt meg for å se hvordan jeg kan hjelpe deg eller din bedrift