Den sterkeste nettverksplattformen

LinkedIn har vært åpnet for medlemmer utenfor USA siden tidlig i 2004. Fra de første nordmennene meldte seg inn den våren, og frem til i dag er vi nå mer enn 2 millioner norske brukere. Sagt med andre tall har drøyt 70% av den norske arbeidsstyrken en konto på LinkedIn.

Det er mange av disse som er relativt passive, men når et nettverk samler 70% av arbeidsstyrken i Norge, kan det ikke være tvil om at det er et sted du bør være tilstede.

 

Finnes det noen annen forening, politisk parti e.l. som samler like mange? Facebook samler nesten dobbelt så mange, men sprer seg over langt større aldersspenn og har alt fra tenåringer og alderspensjonister som sine brukere. LinkedIn samler primært de yrkesaktive og er derfor en mer fokusert plattform for oss som nettverker i forretningssammenheng.

 

Dersom du enten ikke har konto på LinkedIn, eller er svært sporadisk inne, anbefaler jeg på det sterkeste at du både oppretter en konto, og blir aktiv snarest mulig. I passivitet har du allerede gått glipp av mange nettverksmuligheter, gå ikke glipp av flere.

 

På disse sidene vil jeg fortløpende dele mine beste tips med deg. Både grunnleggende tips om profilen, og hvordan du bruker den strategisk for å bygge nettverk, og nå forretningsmessige mål.

 

Det er viktig å understreke at forretningsmessige mål kan være mye forskjellig. Noen tenker nye kunder og salg når de tenker LinkedIn. Andre tenker rekruttering og jobbsøk. 

Jeg sier at verktøyet – for det er det det er – kan brukes til både prospecting, salg, mersalg, kryssalg, rekruttering, jobbjakt, kunnskapsdeling, utvikling og alt det andre man bruker nettverket sitt til. 



Kontakt meg for å se hvordan jeg kan hjelpe deg eller din bedrift